Wat een top Koningsdag!

We kunnen (al zeggen we het zelf) terugkijken op een top Koningsdag!
Veel zon en alleen maar vrolijke dorpsgenoten die eindelijk weer Koningsdag in zijn volle omvang konden vieren. Dus dank jullie wel dorpsgenoten!

Uiteraard begon de dag met de traditionele Aubade, dit keer helaas nog zonder de Dekmantel. Aansluitend verhuisde iedereen naar het schoolplein. De schooljeugd  voor de kinderspelen en de volwassenen voor een versnapering die de gehele dag verzorgd werd door buurtvereniging de Wijde Giessen.

Nadat de kinderen vol trots op hun versierde fietsen rond hadden gereden en daarmee allemaal een leuke prijs hadden verdiend, was het tijd geworden voor een geheel nieuw spel tijdens Koningsdag: “De Alleskunner van Giessen-Oudekerk”.
De 42 deelnemers waarmee we begonnen, werden er natuurlijk iedere ronde steeds één minder maar het fanatisme steeg dubbel per ronde bij de overgebleven deelnemers. Van het raden van de prijs van boodschappen, via muziekvragen en spijkerpoepen tot ballonnen opblazen, je kon het zo gek niet bedenken of er waren opdrachten voor.

Na vier-op-een-rij met bierkratten als halve finale werd er uiteindelijk een zinderende finale super-jenga gespeeld waarbij uiteindelijk Sebas de Wilde zich mocht kronen tot de allereerste Alleskunner van Giessen-Oudekerk!

Meer foto’s zijn te zien op de speciale foto-pagina van deze Koningsdag.