Geslaagde Koningsdag 2023

Vanzelfsprekend begint de Koningsdag in Ouwkerk op het Groenplein met de Aubade. Ook dit jaar was weer een groot gedeelte van het dorp hiervoor uitgelopen. Nieuw was de muzikale begeleiding van zeemanskoor Bestevaer die behalve het Wilhelmus en het Oudkerks volkslied ook een paar eigen nummers ten gehore brachten. En als er tijdens de aubade dan al een polonaise wordt gelopen dan weet je dat het een mooie dag gaat worden! Namens de gemeente Molenlanden was raadslid Maarten Klink aanwezig en hij sprak ook alle aanwezigen toe.

De zonnige dag werd na de aubade voortgezet op het schoolplein met de kinderspelen en voor de volwassenen de traditionele Oranjebitter. Het koste wel enige aandrang om de kinderen van de springkussens naar het schoolplein te krijgen maar toen ze eenmaal aan de kinderspelen begonnen, waren alle kinderen super fanatiek en blij met de door hun gewonnen prijzen.

De versierde fietsen mochten ook deze Koningsdag niet ontbreken en nadat alle kinderen hun mooie creaties door het dorp hadden gereden kregen ze allemaal weer een leuke prijs.

Na het daverende succes van vorig jaar, was het nu tijd geworden voor de tweede editie van de Alleskunner van Ouwkerk. Helaas kon de winnaar van vorig jaar zijn titel niet verdedigen maar de nietskunner van 2022 kwam dit jaar een heel stuk verder.
Na bijna 4 uur spannende spelletjes voor de 40 gestarte deelnemers en het enthousiaste publiek werd de finale gewonnen door Jaco de Bruin die daarvoor de wisselbeker in ontvangst mocht nemen.

De dag werd traditioneel afgesloten met de lampionnenoptocht door het dorp.
We kunnen terugkijken op een Koningsdag die mede door alle aanwezige inwoners van Giessen-Oudekerk erg geslaagd is!

De foto’s van deze koningsdag zijn te zien in het album Koningsdag 2023 op onze website.