Een knallend begin!

Wat is de feesttent geweldig begonnen op de woensdag!

Met recht een knallend begin voor de kinderen die begonnen met een clinic van DrumTastic waarbij ze er flink op los konden drummen en daar zichtbaar van genoten! Er waren verschillende groepjes gemaakt op basis van leeftijd waarmee verschillende drumpartijen met en zonder muziek gedaan werden.
Aansluitend hadden de kinderen nog een bingo met allemaal leuke prijzen die ze zelf mochten kiezen.
De kindermiddag werd afgesloten met wat Discomuziek en een gratis patatje!

Voor het avondprogramma liep de tent al snel vol. Op het programma stond The Masked Oudkerker. Wekenlang werd er al rondgevraagd en overlegd op het dorp wie wel of niet die avond gewoon de tent binnen zou lopen of wie er volledig vermomd ten tonele zouden verschijnen. Niemand in het dorp wist wie het zouden zijn behalve de initiatiefnemers van deze avond Marieke en Jaco de bruin samen met één bestuurslid. Zelfs de gemaskerde Oudkerkers wisten het voor deze avond niet eens van elkaar!
In eerste instantie werden er een aantal personen onder witte lakens de tent in gebracht. Zouden ze dat zijn? En wie dan? Achteraf bleken dat de partners van een aantal gemaskerde Oudkerkers te zijn.

En toen kwamen één voor één de 10 Oudkerkers of personen die een warme band met ons dorp hebben de feesttent in.
Als eerste kwam de Leeuwenkoning ten tonele gevolgd door de Aap, Ridder, Farao, en zelfs een sneeuwpop ondanks de temperatuur van 30 graden! Aansluitend kwamen er nog een vijftal diervermommingen de tent in gelopen: de Deftige Hond, Brandweergiraf, Konijn, Kikker en als laatste de Paradijsvogel. Bij iedere vermomming werden er door Jaco en Marieke nog een hint meegegeven aan het publiek.

In de tent gonsde het van de vermoedens, verbazing en verwondering over de 10 verschillende maar prachtig uitgedoste verschijningen. Bij de tweede ronde waarbij alle plaatselijke maar onherkenbare beroemdheden met een voorwerp op het toneel verschenen. De een kwam met een sloophamer en anderen kwamen met onder andere een melkbus met bal, een hengel, een kettingzaag, naaldhakken en een fles advocaat. Ook kon het publiek vragen stellen waarop de gemaskerde Oudkerkers dan antwoorden via een stemvervormer waardoor ze op die manier in ieder geval niet herkend konden worden. Wel konden er achteraf wel vraagtekens gesteld worden bij een vraag over het wel of niet Pappa kunnen zeggen tegen één van de vermomden.

Nadat allen weer van het toneel waren verdwenen konden de bezoekers in de feesttent hun formulier inleveren met daarop hun vermoedens over wie achter welke vermomming schuil zou gaan. Zou iedereen geraden worden? Of zijn er vermommingen die helemaal niet werden geraden? Er werd druk gerekend en vol spanning werd op de uitslag en onthulling gewacht.

Stuk voor stuk werden de gemaskerde Oudkerkers weer op het toneel geroepen om zich te onthullen. De spanning werd opgebouwd en er werd begonnen met degene die het vaakst goed was geraden. In totaal 68 bezoekers van de feesttent schreven op hun formulier bij de Paradijsvogel de naam van onze lokale wethouder Bram Visser! Een goede tweede werd Juf Carla van der Zwaan waarvan 66 bezoekers noteerden dat ze als konijn was vermomd. Verder waren de vermommingen (in willekeurige volgorde) Piet de Kreij als de Aap, Gerrit van den Heuvel sr als de Ridder, Loes Hak als Sneeuwpop, Aukje van Dijk als Deftige Hond en Marijke Klomp-de Bruin die als Kikker in de tent verscheen.
Slechts 3 mensen wisten het juist te raden dat er achter het pak van de Farao ds Pim Verhoef verscholen zat.
En dan bleven er nog twee over die door niemand geraden zijn: de Brandweergiraf was een goede vermomming voor Teus de Wit en de Leeuwenkoning was niemand minder dan burgemeester Theo Segers!

Alle foto’s van deze dag staan in het album  Feesttent 2023 woensdag